[De Belofte 2022] Titus, Tom en Dirk (Tonny Media) over talent
23-05-2022 12:31:00 | Door: Bas Vlugt | hits: 3441 | Tags:

Dit jaar wordt voor de zesde keer de De Belofte gekozen. Deze prijs is in het leven geroepen door Media Meetings in samenwerking met Result Recruitment.

Wij publiceren de voordrachten van verschillende mensen in het vak. Aan het woord zijn Titus van Dijk, Tom te Buck en Dirk Struik van Tonny Media.

Toen Pepe van de Kerkhof bij Tonny Media begon, bestond de productietak uit twee microfoons en een camera. Binnen een half jaar na zijn benoeming tot hoofd Productie, was Tonny in staat drie Top 5 podcasts te produceren maar ook een hoogwaardige muziekvideo (Alles Komt Goed, Jaap Reesema) te filmen waarin de camera's dwars door het Sportpaleis vlogen, scherend langs het hoge plafond, duikvluchten makend door schemerige huiskamers, en langs moderne dansers. Bij deze stel ik vol overtuiging Pepe van de Kerkhof kandidaat als Belofte van 2022.

Pepe is sinds november 2020 hoofd Productie bij Tonny Media, en heeft als zodanig in recordtempo een eenmansafdeling uitgebouwd tot een geoliede machine van jonge, getalenteerde makers. De technische kwaliteit van Tonny's producties steekt met kop en schouders boven die van andere podcastbedrijven uit, zowel qua audio als video. Het betreft meer dan een glanzend laklaagje van hoogwaardige beeld- en geluidkwaliteit bovenop het basisproduct van de podcasts: door het eigen creatieve vermogen van de producenten, hun nooit aflatende stroom snippets, sketches en andere komische content, doen Tonny's sociale mediakanalen veel meer dan de podcasts zelf met een kwinkslag aan de man te brengen - het is content op zich.

Daarmee onderscheidt Tonny zich ruim van socials elders in de media. Als gezegd is dit volledig bewerkstelligd door Pepe, die op die manier de titel van "belofte" misschien zelfs al is ontgroeid.


Tim Niehe is hoofd-creatie en redactieleider van Tonny Media, waar hij het creatieve brein was achter bijna alle formats die door het productiehuis uitgebracht zijn. In iets meer dan een jaar heeft Tonny Media met Tim aan het roer tientallen nieuwe formats uit de grond gestampt, die daarnaast grote commerciele successen behaalden. Dit gebeurde zowel in de podcast zelf, als op social media. Ook hier was Tim verantwoordelijk voor. 

Zo ontwikkelde hij voor bol.com De Onderneemgame, de eerste cross-over podcastcampagne ooit, waar, naast Geuze & Gorgels en De Zelfspodcast (van Tonny Media zelf), ook BROERS en Man man man, de podcast betrokken waren. Hierbij nam hij - net zoals bij campagnes met Samsung, HelloFresh, Google en veel meer - naast de creatieve ontwikkeling ook de regie in handen, en was hij betrokken bij het editproces. De creatieve campagne van bol.com resulteerde in producten die daadwerkelijk geproduceerd zijn en verkocht worden op bol.com, en behaalde daarnaast een bereik van 3.300.000 playouts. 

Met deze en vele andere campagnes, formats, en social media doorvertalingen heeft Tim Niehe de regels van de commerciële podcast in Nederland niet herschreven, maar geschreven. Niet alleen de explosieve groei van Tonny Media, maar ook die van andere podcastbedrijven is mogelijk gemaakt door de commerciële innovatie van Tims aanpak, stap voor stap uitgedacht, van een hotelkamer met twee microfoons, naar een creatieve industrie. Daarom is de belofte van de podcast, hét nieuwe medium van het moment, de belofte van Tim Niehe.


Sinds iets meer dan een jaar werkt Pien Cornelissen bij Tonny Media, het snelstgroeiende podcastbedrijf van Nederland. Groei waar zij als Commercieel Manager mede voor verantwoordelijk is. Groei die komt onder meer door nieuwe samenwerkingen met A-merken als Bol.com, HelloFresh en vrijwel alle grote mediabureaus.

Maar er zijn nog een aantal redenen waarom Pien de Belofte is. Ten eerste: zij ziet een gouden ei in een dode mus. Oftewel, zij ziet een (commerciële) kans waar anderen dat niet doen. Ze is mede-verantwoordelijk voor de ontwikkeling van de Nederlandse podcastmarkt op commercieel gebied. En ze heeft bijgedragen aan het ontwikkelen van een goed verdienmodel rondom een medium waar 2 jaar geleden geen haan naar kraaide.

Als dat niet genoeg is, dan is het op de tweede plaats haar passie voor de media. Er is - bijna - niemand die meer weet over alle (media)bureauperikelen en fusies en overnames binnen de publishers. Ze weet met al die informatie trouwens ook weer iets nuttigs te doen: perikelen zijn altijd weer handige contactmomentjes voor de verkoop. Tot slot is Pien ook gewoon een geliefde manager. Inmiddels heeft ze een team van 5 onder zich, en dat draait trouwens als een tierelier.

www.tonnymedia.nl

Over De Belofte 2022


De Belofte 2022
 wordt bekendgemaakt op woensdag 8 juni tijdens het Cross Media Congres 2022 in Amsterdam.

De mediabelofte 2022 werkt in media- of marketingcommunicatie, bij een exploitant, bureau of adverteerder.

De mediabelofte 2022 moet op 8 juni 2022 jonger dan 30 jaar zijn.

Iedereen mag mensen voordragen voor De Belofte 2022. De laatste dag dat dat kan, is op maandag 23 mei 2022

Stuur jouw voordracht(en) met motivatie van jouw keuze naar bas@nederlandsmedianetwerk.nl.

Hier staat een overzicht van alle talenten die tot dusver zijn voorgedragen

www.crossmediacongres.nl

www.resultrecruitment.nl


Lees ook:

[De Belofte 2022] Arno Peperkoorn over talent

[De Belofte 2022] Thijs Jaski (Yune) over Ferdi Gökhan

[De Belofte 2022] Mark Schoones over Meike Ondersteijn en Daryl Fransz

[De Belofte 2022] Jeroen Krikke over Liana Garcia-Dos Santos en Sophie Thijssen

[De Belofte 2022] Claudia van der Vlugt over Elizabeth Geul en Nathalie Goede

[De Belofte 2022] Erik Dijkman (Bambuu) over talent



Sponsors.
  • `
  • `
  • `
  • `
  • `


Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie