Goede start van 2021 voor radiozenders Talpa Network
23-02-2021 12:18:41 | Door: Saskia van Weert | hits: 322 | Tags:

De radiozenders van Talpa Network hadden in de periode december 2020-januari 2021 samen bijna 40 procent van de Nederlandse markt in handen binnen 20-49 jaar.

Samen bereikten de zenders wekelijks bijna 6,8 miljoen unieke Nederlanders. Radio 10 haalde met 14,0 procent marktaandeel een luistercijferrecord in de kerndoelgroep 30-59 jaar in de meetperiode dec-jan. Dit blijkt uit de meest recente luistercijfers van NLO/GfK.

Radio 10

Met de Top 4000 en acties als de 10 voor 10’ers, waarmee de zender een podium gaf aan alle kinderen die thuisonderwijs volgden in januari, speelde Radio 10 in op de behoeften van zijn luisteraars. In de kerndoelgroep 30-59 jaar haalde het station een luistercijferrecord van 14,0 procent marktaandeel in de meetperiode december 2020-januari 2021. De middagshow Somertijd steeg binnen de kerndoelgroep van 13,9 procent vorig jaar naar 15,7 procent.

Sky Radio

Ook Sky Radio deed goede zaken in deze periode. Met The Christmas Station in december en de succesvolle actie Leef 1 Jaar Gratis in januari werd de zender goed beluisterd en bereikte wekelijks ruim 3,2 miljoen luisteraars in totaal. Voor de achtste periode op rij blijft Sky Radio de bereiksleider onder vrouwen. Bij mannen is het station de nummer twee van Nederland in bereik.

Radio 538

Voor Radio 538 stond in december de actie Missie 538 centraal. Een succesvolle eerste editie in samenwerking met Voedselbanken Nederland. In januari lanceerde de zender De 538 Avondklokshow, waarmee het thuisblijven in de avond iets dragelijker én gezelliger wordt en luisteraars mede-eigenaar zijn van de playlist. Hiermee heeft de zender de weg omhoog weer voorzichtig gevonden. Zowel in de commerciële doelgroep 20-49 jaar als in de kerndoelgroep 18-39 jaar was een lichte stijging te zien in het marktaandeel ten opzichte van de vorige meetperiode.

Radio Veronica

Ook Radio Veronica timmert verder aan de weg met de spraakmakende Veronica Inside Ochtendshow met Wilfred Genee. De show haalde 6,2 procent marktaandeel in de commerciële doelgroep 20-49 jaar in deze periode, een groei van 82 procent ten opzichte van de vorig jaar. Verder groeide het station in totaal met 8 procent ten opzichte van vorig jaar dec-jan.   

Marc Adriani, directeur Radio: “In de maanden december en januari gebeurt er veel op de Nederlandse radio. Ik ben trots op alle initiatieven en acties die wij met onze zenders zijn gestart. Met onze creativiteit en innovatiekracht hebben we bijna 40 procent van de markt weten te behouden binnen 20-49 jaar, dat is een prettige start van 2021 waarin we verder bouwen aan onze zenders.”

Foto: William Rutten

www.radio10.nl
www.538.nl
www.radioveronica.nl
www.skyradio.nl
www.talpanetwork.com

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie