Kink en DPG Media's Willy komen met eerste samenwerking
23-04-2020 14:27:00 | Door: David de Jong | hits: 790 | Tags:

Kink en Willy starten met een eerste inhoudelijke Nederlands-Belgische samenwerking. De bedoeling is dat de radiozenders elke vrijdagmiddag talent van eigen bodem presenteren. Daarbij worden Belgische bands aan Nederlandse luisteraars voorgesteld en Nederlandse bands aan de Vlaamse luisteraars. Dit zal gebeuren in de programma's van Tim op het Broek (Kink) en Annelies Orye (Willy).

Willy is de Vlaamse (online) rockradiozender van DPG Media die ook via DAB+ te horen is en de ondertitel music matters gebruikt. Kink is een alternatieve radiozender van Leon Ramakers die door Jan Hoogesteijn is geïnitieerd en zowel online als via DAB+ te beluisteren is.  

Tim op het Broek, dj bij Kink: "Ik heb het zo raar gevonden waarom we op de radio niet veel meer van elkaar laten horen. In België bestaat er al heel lang een super spannende muziekscene en in Nederland is dat niet minder. Waarom steeds in hetzelfde rondje draaien wanneer je zoveel van elkaar kunt leren en ontdekken?"

Annelies Orye, dj bij Willy: "Normaal ga ik in de zomer nieuwe bands ontdekken op de festivals. Vrienden nemen me mee op sleeptouw of omgekeerd. Gelukkig kan Tim op het Broek mij nu nieuwe bands tippen!"

Naast het wekelijks tippen van muziek uit eigen land op de radio hopen beide radiostations in de toekomst vaker samen op te trekken om de liefde voor alternative rock uit te dragen.

Michiel Veenstra, programmadirecteur Kink: "We kunnen niet wachten tot we onze Vlaamse muziekvrienden weer treffen op een Down the Rabbit Hole of Pinkpop."

Kevin Moens, muzieksamensteller Willy en Joe: "De muziek bindt ons en doet gelukkig ook in tijden van zelfisolatie, maar we kijken er naar samen een pintje bij een podium te drinken."

www.willy.radio
www.kink.nl
www.dpgmedia.be

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie