[Luistercijfers] Qmusic blijft groeien: plus 10,3 procent
22-09-2020 11:29:00 | Door: Bas Vlugt | hits: 637 | Tags:

Qmusic zit in de hoek waar de groei is. Na een geweldig resultaat over de maanden juni-juli, pakt ook juli-augustus voor Qmusic uitstekend uit met een groei van 10,3 procent in marktaandeel in 10+.

Andere radiozenders die groeien zijn E Power Radio (+8,5 procent), NPO Radio 2 (+4,2 procent) en Radio 10 (+3,1 procent).

NPO 3FM (-15,4 procent), Radio 1 (-12,9 procent), Radio 538 (-8,2 procent), ORN (-4,4 procent) en Radio Veronica (-2,8 procent) verliezen marktaandeel.

Sky Radio heeft een marktaandeel van 9,7 procent in de doelgroep 20-49. Een stijging van 14 procent ten opzichte van dezelfde meetperiode vorig jaar. Ook in de kerndoelgroep, vrouw 25-49 jaar, laat Sky Radio met een marktaandeel van 12,4 procent groei zien ten opzichte van 2019; 10,6 procent marktaandeel, een stijging van 17 procent.

100% NL zag in JulAug2020 het marktaandeel in doelgroep 20-49 met 20 procent stijgen tot 3,6 procent. Martijn Zuurveen, Radio Director RadioCorp: "Deze zomer bezorgden we de luisteraars van 100% NL met De Gastenlijst tóch nog een memorabele zomer. Zo maakten ze kans op een exclusief optreden van Guus Meeuwis, Tino Martin en een avondje uit op de Amsterdamse Zomer. Maar hadden we ook een te gekke actie met Disneyland Parijs. Deze maand staat 100% NL in het teken van de vernieuwde programmering én de Top van de Nederpop, we zijn van plan deze stijgende lijn door te zetten."

SLAM! zag het marktaandeel onder millennials met 16 procent groeien tot 3,8 procent. De luistertijd nam toe van 2 uur en 8 minuten naar 2 uur en 37 minuten per dag.

Martijn Zuurveen: "In augustus hebben we met onze luisteraars een week lang staan Housuh in de Pauzuh. In het programma Housuh in de Pauzuh hoor je alle genres in de mix, van R&B naar jaren '90 tot aan de beste housemuziek. Een trip down memory lane voor veel millennials. Fijn dat het resultaat terug te zien is in de langere luistertijd. Wat ons betreft meteen een goede keuze om het programma zeven dagen in de week te programmeren tijdens de lunch. Met de start van de nieuwe ochtend- en middagshow, zetten we de stijging ook de komende maanden voort."

KINK stijgt in de meest recent gepubliceerde luistercijfers over de periode juli-augustus 2020 naar een marktaandeel van 1,3 procent in de doelgroepen 20-49 en 25-54, een nieuw record voor het station.

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie