
[Luistercijfers] Qmusic voor het eerst grootste zender van Nederland
Qmusic is voor het eerst de grootste zender van Nederland. De zender van DPG Media is voor het eerst met 11,9 procent marktaandeel in de doelgroep 10+ en met een marktaandeel van 20,7 procent in de doelgroep 20-49 jaar de best beluisterde radiozender van Nederland. Ook qua weekbereik staat de zender met 2,78 miljoen luisteraars bovenaan in de lijst met luistercijfers.
Dit blijkt uit de rapportage augustus/september 2021 van het Nationaal Luisteronderzoek. NPO Radio 2 was jarenlang de best beluisterde radiozender bij de doelgroep 10+, waarbij Qmusic telkens wat steeg. NPO Radio 2 kende tijdens de maanden 1augustus/september 2021 een marktaandeel van 11,4 procent, wat 0,4 procent lager is dan de periode daarvoor.
Dave Minneboo, programmadirecteur Qmusic: "Wat een mijlpaal. Deze maand rijgen we de records aaneen. De Top 40, Het Geluid, het Foute Uur, een ijzersterke ochtend- en middagshow, grote talenten en ervaren dj's, het zijn allemaal ingrediënt en voor een zender die zich met recht de grootste van het land mag noemen. Ik ben heel trots dat we dit met onze top-dj's en alle mensen achter de schermen voor elkaar hebben weten te boksen.”
In 2020 wist Qmusic overigens op gelijke hoogte te komen met NPO Radio 2, waarbij de zender destijds wel een hoger weekbereik had. Radio 10 van Talpa Network behaalde de derde positie met 10,7 procent marktaandeel stijgende ten opzichte van de vorige meting.
www.qmusic.nl
www.dpgmedia.nl
www.nationaalluisteronderzoek.nl
Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter
Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook
Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn
Vacatures in media- en marketingcommunicatie