NPO 3FM dit jaar opnieuw met NPO 3FM Serious Request: the Lifeline
20-09-2019 13:20:00 | Door: David de Jong | hits: 1138 | Tags:

NPO 3FM gaat ondanks tegenvallende luistercijfers door met NPO 3FM Serious Request: the Lifeline. Dit jaar zullen de duo's Frank van der Lende en Eva Koreman, Sander Hoogendoorn en Herman Hofman en Mark van der Molen en Rámon Verkoeijen bijna 500 kilometer lopen van Zeeland naar Groningen voor de actie van het Rode Kruis voor slachtoffers van mensenhandel.

De luistercijfers van de publieke radiozender waren ten tijde van de actie in december 2018 circa 2,4 procent. Een jaar eerder was dit nog 3,8 procent. Op haar hoogtepunt behaalde NPO 3FM 12 procent marktaandeel waarmee de zender 13,8 miljoen euro binnensleepte met Serious Request. In 2017 was de actie nog met een glazen huis; de huidige opzet startte in december 2018 waarmee ten opzichte van de 14 jaar daarvoor niet eerder zo een laag bedrag voor de actie werd binnengehaald: 1,3 miljoen euro.

Dit jaar kunnen luisteraars onderdeel worden van de route middels een sponsorloop. NPO 3FM wil met de actie 25 miljoen wereldwijde slachtoffers van mensenhandel helpen.

De lopende dj's maken 24 uur per dag live radio en bezoeken de acties die luisteraars organiseren. NPO 3FM Serious Request zal dit jaar van woesnsdag 18 tot en met dinsdag 24 december worden georganiseerd waarbij de route als estafette wordt afgelegd en dj's elkaar afwisselen. De afwisseling vindt plaats in zogeheten chequepoints die in de plaatsen Goes, Kruiningen, Bergen op Zoom, Roosendaal, Zevenbergen, Made, Waalwijk, Den Bosch, Oss, Grave, Nijmegen, Arnhem, Dieren, Zutphen, Laren-Gelderland, Deventer, Raalte, Holten, Hellendoorn, Ommen, Zuidwolde, Pesse, Hooghalen, Vries en Groningen gevestigd zijn.

Sharid Alles-Uppelschoten, zendermanager NPO 3FM: "Het doel van 3FM Serious Request: The Lifeline blijft hetzelfde: zoveel mogelijk geld ophalen voor het Rode Kruis, deze keer zodat slachtoffers van mensenhandel geholpen kunnen worden. Luisteraars kunnen natuurlijk een plaat aanvragen of gewoon doneren, maar we juichen het ook toe als mensen zelf in actie komen of bieden op één van de vele bijzondere veilingitems. Dit jaar kunnen luisteraars ook meelopen met de dj’s op de route en zich daarvoor laten sponsoren door vrienden en familie of hun werk. Ik ben daar erg blij mee, want op deze manier komt 3FM Serious Request dichterbij dan ooit en kun je als publiek echt onderdeel zijn van de actie."

www.npo3fm.nl

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie