NRC Branded Content, Mindshare Content+ en dentsuACHTUNG winnen Brand Story Award
05-11-2020 14:39:00 | Door: David de Jong | hits: 492 | Tags:

NRC Branded Content, Mindshare Content+ en dentsuACHTUNG hebben de Brand Story Award 2020 awards gewonnen tijdens de Dutch Podcast Awards 2020 met de KPN-podcast Taboe Talk. Taboe Talk is een achtdelige serie die taboebrekers een podium biedt.

De podcastmakers: “Zo makkelijk als we alles online kunnen vinden, zo moeilijk is het om met anderen over taboes te praten. Daarom gaan we op zoek naar taboebrekers die juist online, via hun netwerk, een eigen stem gevonden hebben. Op deze manier zorgen we ervoor dat we allemaal ergens aansluiting vinden. Want met hét netwerk van Nederland achter je, sta je er nooit alleen voor.”

Madelon Fortuin, commercieel directeur van NRC Media: “De echte sleutel tot het succes van Taboe Talk is lef: van de deelnemers, die hun verhaal durfden te vertellen, en van opdrachtgever KPN. Dát heeft gezorgd voor verbinding – precies zoals KPN wilde bereiken. De Brand Story Award is een mooie en passende bekroning.”

Michael Nap, Head of Content van creatief bureau dentsuACHTUNG: “Podcasts winnen op dit moment natuurlijk enorm aan populariteit, helemaal onder de beoogde millennial doelgroep. Maar de intieme setting waarin een podcast kan worden opgenomen was voor ons een minstens net zo belangrijke reden om voor dit medium te gaan. Zo voelden de sprekers zich vrij om juist die verhalen te delen waar de luisteraar het meest aan heeft.”   

Mediabureau Mindshare zocht de samenwerking met NRC Media om het format in te vullen en te publiceren. Michael Willems, Head of Content van Mindshare: “Uiteraard speelde het bereik van NRC een belangrijke rol. Immers: zonder schaal, geen zichtbaar effect. Maar de hoofdreden was dat we Taboe Talk wilden positioneren in een omgeving van journalistieke relevantie en betrouwbaarheid”.

Het team van NRC Branded Content borduurde voort op het concept en voegde er een extra journalistieke verdieping aan toe: alle onderwerpen worden binnen een maatschappelijke context geplaatst en haken, zo mogelijk, aan bij de actualiteit. In iedere podcast wordt telkens één thema besproken, zoals eenzaamheid onder jongeren, eetstoornissen, burn-out en cyberpesten. Ook is een vaste format ontwikkeld, met psycholoog Roos Woltering als host en een afsluitende spoken word van Akwasi Owusu Ansah, ter reflectie op de aflevering.

NRC Media wil de komende periode haar activiteiten op het vlak van audio en podcasts uitbreiden. Het bedrijf nam onlangs het radiostations en podcastproducent Sublime over.

De podcast Taboe Talk is te beluisteren door hier te klikken

www.nrcmedia.nl
www.mindshare.nl
www.overons.kpn
www.dentsuachtung.nl

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie