
RadioCorp start met Sunlite: radiostation met relaxte muziek
Sunlite, een radiostation van RadioCorp, is via internet en DAB+ van start gegaan. De radiozender brengt volgens eigen zeggen een relaxte muziekmix en gebruikt slogans als Music You Love en Soft & Easy. Nederlands MediaNetwerk berichtte eerder over een spoedige start.
De radiozender zendt non stop muziek uit met vooral soft rock en adult hits met elk heel uur nieuws. RadioCorp verwierf met de entiteit Terrestrial BV een landelijke uitzendplek via DAB+ die tot 2033 gebruikt mag worden en betaalt daar 258.800 euro voor.
RadioCorp bevestigde eerder onder deze naam, die zowel bij het Commissariaat voor de Media als bij het Benelux Merkenbureau (als Sunlite Radio) is geregistreerd, een radiozender te beginnen.
Op internet is de zender via een stream online gekomen waarop eerder enkele dagen de Bulgaarse zender BG Radio werd uitgezonden, die overigens ook in Nederland in DAB+ via MTVNL uitzendt. Op de DAB+-uitzendplek zond van 6 tot 9 november 2021 ook BG Radio uit onder de ident BG2 die inmiddels vervangen is door de ident en het signaal van Sunlite. Ook heeft de zender een plek bij TuneIn en andere radiportals en apps verkregen. De DAB+-uitzendplek is niet op de te lanceren nieuwe DAB+-mux maar vooralsnog via capaciteit van MTVNL. De bedoeling is dat de zender ook via KPN Interactieve TV en VodafoneZiggo beschikbaar zal komen.
Herbert Visser, directeur en aandeelhouder van RadioCorp wilde voor de start desgevraagd geen nadere informatie geven.
Het is nog niet bekend wat Talpa Network, Qmusic/DPG Media, Sublime (NRC/Mediahuis), en Kink met de aangeworven capaciteit zullen doen en wanneer deze on air zullen komen op het DAB+-kanaal 9C.
RadioCorp, het radiobedrijf achter 100% NL en Slam!, is in handen van Herbert Visser, Carlo de Boer en Karl Habsburg-Lotharingen.
www.sunlite.nl
www.radiocorp.nl
Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter
Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook
Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn
Vacatures in media- en marketingcommunicatie