
Talpa Network lanceert The Cast voor creatieve podcast-makers
Talpa Network heeft onder de noemer The Cast een initiatief gelanceerd waarmee creatieve makers met een podcast-idee kans maken op een groot podium. Van technologie en lifestyle, tot comedy en fictie, alle onderwerpen zijn welkom. De beste ideeën worden met behulp van de juiste middelen en kennis uitgewerkt tot hoogwaardige podcastproducties, met een bereik in heel Nederland.
Omdat podcast steeds belangrijker worden, biedt Talpa Network zowel jong talent als ervaren verhalenmakers de kans om hun podcast-idee groots uit te werken en te lanceren. Deelnemers met de meest spraakmakende inzendingen krijgen een budget en worden in The Cast begeleid door een aantal content- en productieprofessionals. Ook krijgt het bereik van hun podcast een boost door de marketingkracht van Talpa Network en distributie via audioplatform JUKE naar grote podcast-platformen zoals Spotify.
Marc Adriani, directeur audio bij Talpa Network: “Als Talpa Network willen we investeren in Nederlandse creativiteit. Daarnaast zien we dat er steeds meer naar podcasts wordt geluisterd. Daarom zetten we onze deuren nu wagenwijd open voor het gouden podcastidee. Voor makers kost de productie van een kwalitatieve podcast soms maanden tijd. Met The Cast willen we die makers een kickstart bieden, wat voor ons als bedrijf tegelijkertijd een mooie ervaring is.”
De jury van The Cast bestaat uit de volgende medewerkers van Talpa Network:
- Marc Adriani, directeur audio Talpa Network
- Yeliz Çiçek, hoofdredacteur LINDA.meiden en Podcastmaker
- Marc Veeningen, hoofdredacteur Hart van Nederland
- Michiel Moerdijk, hoofdredacteur Shownieuws
- Patrick Goldsteen, Director Digital Product & Growth JUKE
- Jenny Bakker, Head of Production het Bureau
- Harry Bruijnis, Director Central Marketing bij Talpa eCommerce/Emesa
- Roshan Tewarie, Brand- & Contentmanager Talpa Social
- Bas Menting, dj Radio 538 en Podcastmaker
- Jort Koopman, commercieel manager Digital Solutions bij Talpa Network
Podcast-ideeën die gehoord moeten worden kunnen van 8 juli tot 31 augustus 2021. Na 31 augustus 2021 beoordeelt de jury de inzendingen op creativiteit en potentie. Alleen de makers met
de beste ideeën gaan dit najaar samen met Talpa Network aan de slag om van hun idee een goed verhaal te maken. Een podcastidee mag 1000 woorden zijn en mag geen muzikale podcast zijn. Er is geen maximum aan ideeën die worden geselecteerd.
www.talpanetwork.com
Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter
Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook
Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn
Vacatures in media- en marketingcommunicatie