Luistercijfers mei/juni 2021: Qmusic stijgt verder
20-07-2021 11:42:00 | Door: David de Jong | hits: 4207 | Tags:

Qmusic doet het steeds beter. Dit blijkt uit de luistercijfers van de Stichting Nationaal Luisteronderzoek die onderzoeksbureau GFK bekend heeft gemaakt over de periode mei/juni 2021.

Qmusic is in de doelgroep 20-49 jaar marktleider met een marktaandeel van 20,2 procent. Bij de doelgroep 10+ haalt de zender van DPG Media een stijgend marktaandeel van 11,7 procent. De zender haalde een weekbereik van 2,8 miljoen luisteraars en is daarmee de zender met het hoogste weekbereik. Qmusic heeft geprofiteerd van de populariteit van De Foute Maand waaronder de Foute 1500 die in juni is uitgezonden. Ook Qmusic Limburg zond de Foute 1500 uit en wordt veelal net als Qmusic Non Stop Maximum Music (Randstad) bij het luistercijfer van Qmusic betrokken. NPO Radio 1 bekoort duidelijk de 50+-luisteraar, waarbij het EK Voetbal een factor was om de luistercijfers iets op te stuwen.

Bij Talpa Network zal met zorgen gekeken worden naar de dalende cijfers. Radio 538, Sky Radio en Radio 10 doen het iets minder, wat vooral opvalt bij de doelgroep 20-49 is dat Radio 538 het op jaarbasis bezien minder doet. Radio Veronica, waar Rob Stenders eind juni begon, maakte een klein sprongetje voorwaarts. Ondanks dat NPO 3FM onder de doelgroep 10+ naar 2,2 procent marktaandeel gaat en bij de doelgroep 20-49 naar 3,8 procent gaat, blijft de zender met landelijke FM-netwerk een NPO-zorgenkind.

Het jongste commerciële radiostation Kink, dat alleen via internet en DAB+ uitzendt, doet het daarentegen opvallend goed en houdt een stijgende lijn vast.

 

 



www.nationaalluisteronderzoek.nl

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie