Diensten

01-09-2014 14:14:00 | Hits: 32605

Nederlands MediaNetwerk

Het Nederlands MediaNetwerk heeft 10.300 leden en is het grootste social network voor media- en communicatieprofessionals in Nederland, tevens het grootse NING-netwerk in Nederland. Het netwerk onderscheidt zich zowel in omvang als op kwaliteit. Lidmaatschap is voorbehouden aan media- en communicatieprofessionals - www.nederlandsmedianetwerk.nl.

 

Het Nederlands MediaNetwerk is een branche-breed netwerk. Naast mediaproducenten en -exploitanten zijn ook adverteerders, mediabureaus en reclamebureaus ruim vertegenwoordigd.

 

Verdeling leden Nederlands MediaNetwerk LinkedIn groep naar werkveld

 

In september 2011 is de website Nederlands MediaNieuws gelanceerd om de nieuwsfunctie van het netwerk te versterken. Sinds die tijd hebben we 6500 nieuwsberichten, interviews, analyses, fora en columns gepubliceerd  – www.nederlandsmedianieuws.nl

 

De gecombineerde traffic op de websites NederlandsMediaNetwerk.nl en NederlandsMediaNieuws.nl bedraagt ruim een miljoen pageviews per maand en groeit sterk. Content van het Nederlands MediaNetwerk wordt doorgeplaatst op Twitter (4300 volgers) en LinkedIn.

 

Januari 2014: 718.543 pageviews op NederlandsMediaNieuws.nl

 

Januari 2014: 27.490 unieke bezoekers op NederlandsMediaNieuws.nl

 

Januari 2014: 2,5 miljoen impressies op NederlandsMediaNieuws.nl


Sinds september 2009 geeft het Nederlands MediaNetwerk een eigen, wekelijks digitaal vakmagazine - Nederlands MediaNieuws uit. De nieuwsbrief heeft 12.500 abonnees. De pijlers van het digitale vakmagazine zijn Nieuws, Interviews en Columns. Nederlands MediaNieuws verschijnt 43 keer per jaar. Klik hier voor een recente editie.

 

Op LinkedIn heeft het Nederlands MediaNetwerk een eigen groep met 23.000 leden, de snelst groeide LinkedIn groep in media en marketingcommunicatie in Nederland. We exploiteren 7 LinkedIn subgroepen, de groep voor  mediabureauprofessionals is met 2600  leden de grootste LinkedIn groep voor mediabureauprofessionals in Nederland.

 

November 2013: 22.800 leden

 

 

Het Nederlands MediaNetwerk werkt met maximaal 10 sponsors, met wie overeenkomsten voor periodes van 12 maanden wordt aangegaan. Op dit moment heeft het Nederlands MediaNetwerk 8 sponsors: Sanoma, CBS Outdoor, Cebuco, NRC Media, ANP Pers Support, ZenithOptimedia, MediaTest en Quadia. Sponsors wordt binnen hun werkveld exclusiviteit gegarandeerd.

 

Drie maal per jaar organiseert het Nederlands MediaNetwerk een bijeenkomst onder de naam Nederlands MediaNetwerk Event en - in samenwerking met iMMovator - Cross Media Café. Deze events worden door 300 tot 800 netwerkleden bezocht. Locaties tot nu toe waren de Philharmonie en het Patronaat in Haarlem en Theater Odeon, Beurs van Berlage, Theaterfabriek en Desmet Studio’s in Amsterdam, Sanoma in Hoofddorp en het Media Park in Hilversum.

 

In samenwerking met MediaTest publiceert het Nederlands MediaNetwerk ieder najaar DeMedia100, de lijst van de 100 meest invloedrijke mensen in de Nederlandse media. Sinds 2013 wordt DeMedia100 bekend gemaakt tijdens het DeMedia100 Diner. Ieder voorjaar organiseert het Nederlands MediaNetwerk de Cross Media Awards in combinatie met het Cross Media Congres.

 

 

De invulling van het sponsorpakket is steeds weer anders, deze wordt tailor made per sponsor vastgesteld. Elementen die onderdeel uit kunnen maken een sponsorovereenkomst zijn:

 

  • Bannering. De banner positie rechtsboven is gereserveerd voor de sponsors van het Nederlands MediaNetwerk. De banners leveren tussen de 400.000 en 500.000 impressies per sponsor per jaar. Banners worden ook geplaatst in de wekelijkse nieuwsbrief
  • Redactionele content in de vorm van artikelen, interviews, persberichten, columns, fora, cases, video's, campagnes, events, reviews, onderzoek en marktcijfers. Dat kan in bestaande rubrieken, ook kan voor sponsors een redactionele rubriek worden ontwikkeld
  • Nieuwsbrieven. Twee varianten: een speciale editie van de Nederlands MediaNieuws-nieuwsbrief geheel gewijd aan de sponsor; of een nieuwsbrief die voor de sponsor wordt ontwikkeld waaraan een eigen e-mail database wordt gekoppeld
  • Direct marketing. Het versturen van een mailing naar de netwerkleden via e-mail
  • PR. Het Nederlands MediaNetwerk heeft een eigen perslijst van 1100 journalisten. Het gebruik van de perslijst staat ter beschikking van de sponsors
  • Events. De sponsors zijn ook sponsor van de events van het Nederlands MediaNetwerk, met uitzondering van het DeMedia100 Diner en de Cross Media Awards, waarvoor we aparte proposities aanbieden. Het Nederlands MediaNetwerk ondersteunt events van de sponsors en kan ook events voor de sponsors organiseren, desgewenst inclusief locatie, gasten, sprekers, entertainment en catering

 

Disclaimer: Data van netwerkleden worden nooit ter beschikking gesteld aan sponsors, adverteerders of derden.

 

Neem voor meer informatie over sponsoring contact op met Bas Vlugt: bas@nederlandsmedianetwerk.nl

 

Naast het sponsorschap van het Nederlands MediaNetwerk bieden wij twee speciale sponsorproposities aan; DeMedia100 en de Cross Media Awards:

 

 

DeMedia100

DeMedia100 is de lijst van de meest invloedrijke mensen in de Nederlandse media. DeMedia100 wordt ieder jaar in november bekend gemaakt tijdens het DeMedia100 Diner, waar de top van de Nederlandse media samenkomt.

 

DeMedia100 is verreweg de meest bezochte pagina op de Nederlands MediaNieuws website. Door het jaar heen wordt er volop aandacht besteed aan DeMedia100 middels interviews met de mensen die in DeMedia100 staan en de nominatieprocedure.

 

Alles over DeMedia100 en het DeMedia100 Diner staat hier

 

Voor DeMedia100 hebben we een speciale sponsorpropositie ontwikkeld, waar we slechts ruimte is voor één sponsor.

 

Neem voor meer informatie over sponsporing van DeMedia100 contact op met Peter Wybenga: peter@nederlandsmedianetwerk.nl

 

 

Cross Media Congres & Cross Media Awards

In juni 2013 werden de Cross Media Awards voor het eerst uitgereikt. Dit vond plaats tijdens het Mediapark Jaarcongres in Hilversum. Het succes van de Cross Media Awards was overweldigend.

 

Alles over de Cross Media Awards staat hier

 

In 2014 krijgen de Cross Media Awards een event in Amsterdam.

 

Neem voor meer informatie over sponsoring van de Cross Media Awards contact op met Peter Wybenga: peter@nederlandsmedianetwerk.nl

 

 

Onze propositie voor adverteerders staat hier